19 lutego 2018

Udostępnij artykuł

Metropolitan News – Luty 2018

W 2017 roku rynek powierzchni handlowych wzbogacił się o kolejne obiekty, które powstały zarówno w dużych miastach, jak i na małych, lokalnych rynkach. Łącznie przybyło blisko 350 tys. m2 nowej powierzchni handlowej, nie licząc wolno stojących sklepów budowlanych czy sportowych.

Powierzchnie handlowe w Polsce

Całkowity zasób powierzchni centrów i parków handlowych w Polsce przekracza aktualnie 11 mln m2. Poziom nasycenia powierzchnią handlową jest największy w dużych miastach powyżej 100 tys. mieszkańców i wynosi niemalże 770 m2/1 000 mieszkańców. W mniejszych miastach, w których liczba mieszkańców mieści się w przedziale 10 – 50 tys., stopień nasycenia jest zdecydowanie niższy i wynosi niespełna 200 m2/1 000 mieszkańców.

Niedobór przestrzeni handlowej oraz zmiana preferencji zakupowych Polaków sprawiają, ze małe miasta to obszar, który stanowi duży potencjał dla inwestorów.

PDF do pobrania: MetropolitanNews_02_2018

Udostępnij artykuł