15 kwietnia 2019

Udostępnij artykuł

Metropolitan Investment wśród Najlepszych Miejsc Pracy

Metropolitan Investment to jedna z najmłodszych firm z polskim kapitałem, które znalazły się na liście rankingu Najlepszych Miejsc Pracy 2019 roku, realizowanym przez instytut Great Place to Work®
w Polsce. Firma została również nagrodzona tytułem „Rzecznika Standardu Etyki”. Pracownicy firmy docenili jej kulturę organizacyjną opartą na dobrej atmosferze pracy i stworzeniu najlepszych warunków do rozwoju.

Metropolitan Investment znalazł się na 13. miejscu wśród najlepszych pracodawców w Polsce zatrudniających do 500 pracowników. Firma która istnieje na rynku inwestycyjno-deweloperskim od blisko czterech lat i z sukcesem się rozwija. Zespół firmy liczy już ponad 190 ekspertów z dziedziny finansów, budownictwa, zarządzania i komercjalizacji nieruchomości, prawa, marketingu oraz sprzedaży.

– Obecność na liście Najlepszych Miejsc Pracy to ogromny zaszczyt i jednocześnie wielkie wyzwanie, by dalej budować zgrany zespół ekspertów, zadowolonych z pracy i możliwości rozwoju w Metropolitan Investment. Tworząc kulturę organizacyjną Metropolitan Investment od początku postawiliśmy ogromny nacisk na budowanie ducha zespołu, atmosfery, a także wartości, które umożliwią naszym specjalistom skuteczne działanie i współpracę – komentuje Łukasz Włodarczyk, Prezes Zarządu Metropolitan Investment S.A.

Najlepsze praktyki HR

Laureaci konkursu „Najlepsze Miejsca Pracy 2019” zostali wyłonieni spośród firm, które na wcześniejszym etapie uzyskały certyfikat instytutu Great Place to Work®, będący efektem wnikliwej analizy instytutu.  2/3 finalnej oceny stanowi głos pracowników. Jednak firmy przechodzą także wnikliwy audyt instytutu Great Place To Work pod kątem praktyk HR i szeroko rozumianej polityki personalnej.

Metropolitan Investment może w tym miejscu pochwalić się dynamicznym rozwojem organizacji, który idzie w parze z budowaniem mocnego zespołu branżowych specjalistów, stale podnoszących swoje kompetencje, dzięki którym firma może osiągać jeszcze lepsze wyniki. W badaniach pod uwagę wzięta została również struktura demograficzna spółki i obowiązująca w firmie forma zatrudnienia. Zdecydowana większość pracowników Metropolitan Investment zatrudniona jest na stabilnych warunkach na podstawie umowy o pracę.

– Zapewniamy naszym pracownikom stabilne warunki zatrudnienia i obiektywnie podchodzimy do kompetencji oraz kwestii równouprawnienia, realizując tym samym globalne standardy. Rozbudowując organizację, w pierwszej kolejności awansujemy osoby z wewnątrz organizacji. Możemy pochwalić się 34 awansami wewnętrznymi, z czego 18 dotyczyło stanowisk Managerskich, w tym 2 awanse do struktury Dyrektorskiej. W 2018 roku kadrę kierowniczą stanowiło 41% kobiet i 59% mężczyzn. To dla nas niezwykle istotne, aby nasz zespół rósł razem z rozwojem firmykomentuje Maciej Skwarko, International Managing Director w Metropolitan Investment.

Kultura organizacyjna na najwyższym poziomie

Metropolitan Investment to także niezwykła kultura organizacyjna oparta o misję, wizję i wartości, w tym współpracę, relacje, rozwój i skuteczność, które stanowią DNA organizacji i są regularnie komunikowane pracownikom wszystkich szczebli.  Firma kładzie nacisk na wdrażanie pracowników w system wartości oraz kulturę organizacyjną począwszy od onboardingu. Welcome Day, materiały informacyjne oraz tradycja przedstawiania nowych pracowników całej organizacji, to niektóre z praktyk podejmowanych w Metropolitan Investment, z którymi może spotkać się każda „nowa osoba na pokładzie”.

– W Metropolitan Investment postawiliśmy na wartości, które umożliwią naszym specjalistom skuteczne działanie i współpracę w oparciu o relacje oraz rozwój osobisty. Nasi pracownicy mogą liczyć na elastyczne godziny pracy, dostępność kadry managerskiej i niezbędne narzędzia do rozwoju, a także możliwość wprowadzania zmian i innowacji. Jasna polityka benefitów oraz premii dorównuje międzynarodowym korporacjom – mówi Magda Maroń, Manager Zespołu HR w Metropolitan Investment.

W 2018 roku pracownicy Metropolitan Investment mogli brać udział w licznych  inicjatywach
i wydarzeniach, takich jak: śniadania pracownicze, integracje zespołowe, konferencje, nagrodowe wyjazdy zagraniczne oraz wydarzenia sportowe. Tego typu działania sprzyjają nawiązywaniu kontaktów, współpracy, bliższemu spotkaniu z kulturą organizacyjną firmy oraz jej strategią.

Transparentne zasady działania

Wspomniane wyżej standardy korporacyjne, wartości oraz praktyki dotyczące tworzenia biznesu zostały wysoko ocenione wskutek czego firma otrzymała również drugie wyróżnienie: Rzecznika Standardu Etyki. To tytuł przyznawany przez Partnera Strategicznego Gali Great Place to Work® – Global Compact Network Poland, organizacjom, które chcą budować trwałą przewagę konkurencyjną w oparciu o transparentne zasady biznesowe, wiarygodność i wzajemną odpowiedzialność.

– Sukcesywnie wdrażamy standardy korporacyjne, które jasno określają zasady jakimi chcemy kierować się w biznesie. Zawarliśmy je w regulaminach organizacyjnych, polityce antymobbingowej, ale też dbamy, aby były obecne w naszych codziennych działaniach. W związku z tym, że dynamicznie się rozwijamy, a liczba naszych pracowników sukcesywnie wzrasta, zdajemy sobie sprawę z tego, że przed nami jeszcze wiele pracy w celu wdrażania i utrzymania najwyższych standardów – dodaje Magda Maroń.

Udostępnij artykuł