20 grudnia 2016

Udostępnij artykuł

Galerie handlowe pod lupą. Konferencja Property Forum w Poznaniu.

Poznań to miasto o największym nasyceniu powierzchni handlowych przypadających na jednego mieszkańca w Polsce. Choć w aglomeracji działa obecnie około 20 centrów handlowych, jesienne otwarcie kolejnego nowoczesnego obiektu handlowego znacząco podnosi poziom konkurencji, a na popularności zyskują parki handlowe.

Posnania jest odpowiedzią na współczesne oczekiwania klientów wynikające z nowoczesnego stylu życia. Na powierzchni 100 tys. m² znajduje się 220 butików, 40 kawiarni i restauracji oraz około 40 sklepów średnio i wielkopowierzchniowych. Multifunkcjonalne centrum regionalne oferuje połączenie marek lokalnych z międzynarodowymi brandami, a także lokale znanych projektantów oparte na zasadzie „concept store”. Zaawansowane rozwiązania technologiczne i cyfrowe stanowią przestrzeń i mobilną tworząc unikalny „customer experience”. Dzięki nowej generacji aplikacji mobilnej, wykorzystującej geolokalizację, klienci są nawigowani po obiekcie, parkingu i informowani o aktualnych wydarzeniach, akcjach rabatowych i dedykowanych ofertach dostępnych w poszczególnych sklepach.

Według najnowszego raportu CBRE, po dwóch dekadach szybkiego rozwoju nowoczesnego handlu detalicznego w Polsce, ukształtował się dojrzały rynek z szerokim wachlarzem centrów handlowych we wszystkich dużych miastach. Co ciekawe, coraz większa liczba mniejszych miast także aspiruje do posiadania swoich pierwszych nowoczesnych galerii handlowych.

Istnieje jednak wiele zagrożeń, które redefiniują rynek, a zmieniające się zwyczaje zakupowe i rosnący udział sprzedaży e-commerce znacząco wpływają na funkcjonowanie sektora centrów handlowych. Położone w atrakcyjnej lokalizacji parki handlowe, w których wiodącym najemcą jest sklep dyskontowy, wyraźnie wskazują na wzrost zainteresowania inwestorów tego typu inwestycji.

„Jako Metropolitan Investment mobilizujemy kapitał inwestora indywidualnego na rynkach komercyjnych, uwzględniając nasycenie powierzchni handlowych w Poznaniu. Obserwujemy rynek pod kątem zapełnienia przestrzeni handlowej w mniejszych miastach, budując m.in. retail parki.” – tak aktualną sytuację na rynku nieruchomości komercyjnych komentował podczas panelu dyskusyjnego Robert Jaś, wiceprezes Metropolitan Investment S.A.

30 listopada 2016r. odbyła się konferencja Property Forum Poznań 2016 organizowana przez Grupę PTWP S.A., wydawcę portali propertynews.pl oraz propertydesign.pl. Tematem przewodnim wydarzenia była „Sztuka budowania dobrych relacji z biznesem”. Wśród uczestników Property Forum Poznań znaleźli się przedstawiciele władz samorządowych, właściciele oraz zarządcy spółek inwestujących na rynku nieruchomości komercyjnych, najemcy powierzchni komercyjnych, przedstawiciele instytucjonalnego otoczenia branży oraz reprezentanci instytucji finansowych.

Udostępnij artykuł